woensdag 4 november 2015

DIY | Thanksgiving kaart en cadeauzakje + confetti!

In Amerika staat november gelijk aan Thanksgiving. Hier, in Nederland, vieren we dat eigenlijk helemaal niet.. Zonde, want de betekenis achter deze feestdag is juist zo mooi! Iemand bedanken omdat hij je heeft geholpen met iets specifieks of gewoon de mensen om wie je geeft eens extra in het zonnetje te zetten. Het kan zo makkelijk zijn, maar we doen het véél te weinig! 
Ik ben altijd al gek geweest op het maken van kaartjes. Kerstkaarten, kaarten voor verjaardagen.. maar eigenlijk nooit bedankkaartjes, terwijl ik daar wel genoeg leuke spulletjes voor had! Een kaart is makkelijk om te sturen en ontzettend leuk om te ontvangen. Wie wil er nu geen happy mail ontvangen? 

Omdat ik vroeger al zo graag kaarten maakte, heb ik al veel (duurdere) benodigdheden. Gelukkig hebben winkels zoals Hema en Action ook de kaartenmaak-trend opgepikt en kun je nu veel leuke dingen zoals stempels, lint en 'basic' kaarten + enveloppen voor een goed prijsje kopen. Ik heb naast een kaart ook een cadeauzakje (van Dille & Kamille) bestempeld en gevuld met confetti. Add a little confetti to everything!

Wat ik heb gebruikt:
Craftkleurig cardstock 
Cadeauzakje van Dille & Kamille
Paper Smooches Many Thanks stempelset
We R Memory Keepers red bakers twine
Memento Black Tuxedo inkt
Clear stempelblok

Nog één laatste tip voor als jij ook een kaartje gaat maken: je kunt stempels (op een houten blok, maar ook de doorzichtige) makkelijk en goed schoonmaken met snoetenpoetsers! Doe dit echt anders beschadigd je stempel en dat is natuurlijk zonde! 

Wie wil jij graag bedanken deze maand en waarom precies? Ik ben zo benieuwd naar jouw verhaal! 

1 opmerking:

  1. Ik wil jou graag bedanken omdat je mensen altijd motiveert op positief te blijven. Bedankt kim je bent een echte zonnestraal! Xxx cherry

    BeantwoordenVerwijderen