woensdag 11 november 2015

3 manieren om meer te lezen

Ik ben een echte boekenworm, wat gelijk staat aan heel veel lezen. Vaak krijg ik de vraag hoe ik dat doe: zo veel boeken lezen per jaar? Vandaag deel ik mijn 3 (niet zo) geheime leestips! 

1. Benut al je tijd goed
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar neem elke minuut die 'overblijft' om te lezen. Zit je op school te wachten voor de volgende les of zit je op de rijst te wachten die kookt.. Pak je boek! Elk gelezen bladzijde is er namelijk één meer dan geen! 

2. Maak tijd om te lezen 
Stel prioriteiten! Wil je meer lezen? Kijk dan minder tv of zorg dat je telefoon je niet kan afleiden. Ik zelf heb een vriend en als we 's avonds allebei thuis komen is het fijn om samentijd te hebben, maar hij laat mij gelukkig ook vrij in wat ik doe. Zorg dus ook dat je jezelf met de juiste mensen omringd (of juist dus alleen bent..)! 

3. Dring een boek niet te veel op
Ben je in een boek begonnen maar is het toch niet helemaal jouw ding? Niet erg. Stop met lezen en pak een ander boek. Je wil natuurlijk niet in een 'reading slump' terecht komen! Misschien dat het boek waarin je nu stopt op een later moment wel het juiste is om te lezen. Blijf in de leesflow, dat is misschien wel het belangrijkste!! 

Heb jij nog goede leestips.. Laat ze dan hieronder in een reactie achter! Boekenwormen steunen elkaar, haha! 

1 opmerking:

  1. Goede tips! Zelf heb ik er nog een: kies een vast leesmoment. Bijvoorbeeld in de trein of een half uur voordat je gaat slapen. Ik moest eerst elke dag voor mijn studie een paar uur heen en weer reizen met de trein en dan nam ik gewoon een boek mee. Daardoor keek ik elke ochtend enorm uit naar de treinreis en las ik veel boeken in die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen