zondag 15 november 2015

DIY | Sint & Piet kaarsenhouder

Het kan je niet ontgaan zijn: dit weekend is Sinterklaas weer in Nederland aangekomen! Als je mij persoonlijk kent, dan weet je dat ik echt een Sinterklaas-fan ben.. Je begrijpt wel dat ik dus een 5 december DIY móést doen dit jaar. Kijk snel verder als je zelf een Sint & Piet kaarshouder wil maken! 
Benodigdheden:
glazen pot
zwarte (glas)verf
kwast
plakband

Stap 1: download en print de printable en knip het silhouet van de Sint en/of Piet uit. 
Stap 2: ontvet de glazen pot goed en plak achter de silhouetten plakband om ze aan de pot vast te maken voordat je begint met verven.
Stap 3:  breng een dunne laag verf aan op de glazen pot en let goed op dat er geen verf onder de uitgeknipte Sint of Piet komt. Laat goed drogen.
Stap 4: herhaal de vorige stap zo vaak als gewenst en laat tussendoor goed drogen. 
Stap 5: haal de silhouetten voorzichtig van het glas en haal zo nodig enige verfresten voorzichtig weg. Dit gaat makkelijk door een droog stukje keukenpapier over deze delen te wrijven. 

Doe een waxinelichtje of een kleine kaars in de pot en klaar is Piet! 
Mijn vriend vindt het ook een geslaagd DIY-project hoor, haha. Hij heeft zelfs een beetje meegeholpen!

Ik heb beide vormen gebruikt op mijn glazen kaarsenhouder, maar de kant waar Sinterklaas op staat was helaas nog moeilijker te fotograferen dan de Piet. Wat natuurlijk ook heel leuk is, is als je maar één van de figuren gebruikt en de rest van het glas verft. Dan springt 'ie er nog meer uit! Het is trouwens ook leuk om rode verf te gebruiken. Ideeën, ideeën haha. 

Als je besluit om deze DIY na te maken, dan zie ik dat natuurlijk graag terug op social media. Je kunt mij altijd hier en hier vinden. Fijne avond, ik hoop dat je morgenochtend wat in je schoen vindt.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten