vrijdag 11 december 2015

'Liefde is iets moois en daar moet niet mee gespeeld worden!'

Ik vind het diep in mijn hart verschrikkelijk om te zeggen, maar het eind van 2015 is in zicht. Geen betere tijd om 'the lessons learned' te delen. Want van een ander z'n fouten kun je leren, niet waar?
Het afgelopen jaar (en eigenlijk ook al in 2014) heb ik van iemand gehouden die mijn liefde niet verdiende. Je wordt verliefd op iemand, doet alles om zo veel mogelijk bij diegene te kunnen zijn. Wat ik ervoor terug kreeg was een flinke lading shit.

Maar dat was niet de enige man die het afgelopen jaar de revue is gepasseerd. Nee, er waren d'r nog veel meer. Alert: Tinder is dé plek om shitty men te ontmoeten (maar eerlijk is eerlijk, het was mijn meest geweldige en leerzame tijd ooit)! Er was de man met vriendin die samenwoonde, de jongere man die niet wist wat 'ie wilde en de man die me ooit 's nachts dronken een gesproken bericht via Whatsapp stuurde met de lallende mededeling dat hij me zo vreselijk miste. En dan ben ik de man met wie ik een korte 'relatie' had nog bijna vergeten te melden in dit lijstje!

Maar wat ik ook deed, de eerste man ging maar niet uit mijn gedachte. Dat hij me steeds liet zitten met de meest ongeloofwaardige verhalen, dat nam ik maar voor lief. En dan de exen die ik nog nooit had ontmoet die de lelijkste dingen over mij bleken te zeggen! Nee, deze liefde was (achteraf gezien) geheel éénzijdig en energieslurpend. Zo ontzettend zonde van al mijn tijd.
Nu, sinds augustus, heb ik iemand ontmoet waarover ik vol trots tegen iedereen kan praten en waarvan ik 100% zeker weet dat dit 'het' is. Mijn vriend heeft me opnieuw geleerd hoe het is om met iemand te zijn die ook vol voor mij gaat. Dat liefde en warmte bestaat en niet alleen van mijn kant hoeven te komen. Hij vertelt me dagelijks hoe gek hij op mij is en dat ik de meest bijzondere ben van allemaal.

Van het jaar 2015, maar ook vooral van mijn lieve vriend, heb ik geleerd dat liefde iets ontzettend moois is en dat daar niet mee gespeeld dient te worden. Andere mannen, als jullie dit lezen.. ook jullie bedankt, want zonder al mijn faalverhalen mede mogelijk gemaakt door jullie was ik nooit tot dit inzicht gekomen! ;)

Wat is de belangrijkste les die jij hebt geleerd in 2015?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten