maandag 14 december 2015

Christmas dates on a sunday

Zondagen zijn perfect voor dates. Dus dat is precies wat Ronald en ik deden gisteren. De dag begon met een ontbijtje op bed. Thee en voor mij rijstwafels met hagelslag en nutella. Volgens verhuisde we door naar de bank en keken twee kerstfilm op Netflix. We hadden vooral de namiddag en avond aardig volgepland, dus eerst lekker rustig aan doen..

Een tip van ons: bak samen iets! Normaal bakken wij altijd samen, maar dit keer had ik niet zo'n zin. Gelukkig is mijn vriend de beste thuisbakker van heel Leiden en omstreken! Hij bakte deze chocolade tulband. Een tijd terug hadden we een tulband-baksetje van mijn moeder gehad, maar we hadden telkens maar geen tijd gemaakt om deze te bakken. Vandaag was dé aangewezen dag daarvoor!

Eind van de middag hebben we ons aangekleed, de tulband ingepakt en zijn we even de stad ingegaan. In Leiden staat er sinds afgelopen vrijdag weer een kerstmarkt. Op het water! Het eerste jaar (twee jaar geleden alweer, geloof ik) heb ik ook een kijkje genomen, maar ik had gehoord dat het nu veel leuker zou zijn. En dat was zo! Aanzienlijk meer kraampjes, Jan Smit is geloof ik ook nog langs geweest en er waren meer kramen op de kant. En er is een grote ijsbaan. Echt een aanrader dus!

Voor gisteravond had ik stiekem plannen gesmaakt. Het enige wat mijn vriend wist, was dat het vlak bij mijn moeder thuis in de buurt was. Na de kerstmarkt dus even langs haar om een stukje tulband achter te laten en daarna door. Naar Noordwijk. Tweede hint: Spaans eten. Derde hint (in mijn eigengemaakte advent kalender verstopt) een arrangement met filmkaartjes en cocktails. Weet je het al? La Cubanita! Dus na deze date-dag nog een date night naar de bios! Oleee!
We besloten om de avond traditioneel op z'n Kim's af te sluiten door een kijkje te nemen bij de kerstboom van Huis ter Duin. Elk jaar ga ik langs. Ik weet niet wat het is, maar als ik die kerstboom heb gezien, dan voelt het voor mij pas echt als kerst. Voor volgende week zondag heb ik we ook alweer leuke plannen, maar dan binnenshuis. We gaan een aantal knutselprojecten afronden waaronder hopelijk twee kerststukjes. Is het al weekend?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten