dinsdag 15 december 2015

Adventkalender Essence 2015 + meet me at the chimney swatch

Kerst is echt mijn favoriete feestdag van het jaar (met de Sint op een goede tweede plek hoor) en dus is december mijn favoriete maand! Dat gecombineerd met mijn liefde voor nagellak schreeuwde om een adventkalender! De afgelopen twee jaar had ik kalenders van Ciaté, maar omdat deze best prijzig zijn en vaak dezelfde kleuren nagellak bevatten besloot ik dit jaar eens iets anders te proberen..


Kijk deze beauty eens! En hij koste mij 'maar' €19.95 (de officiële verkoopprijs is €24.99) en hij is te koop bij Kruidvat. Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit eerder essence nagellak geprobeerd maar eens moet de eerste keer zijn. Wat ook heel leuk is aan deze kalender, is dat je behalve nagellak ook andere tools krijgt. Tot nu toe heb ik pas 14 hokjes open mogen maken maar naast 12 kleuren vond ik ook 1 nagelvijl in de vorm van een kerstsok en zilveren nagelstickers in kerstthema. Echt heel leuk!


Ik dacht: ik zal gelijk één van de lakken voor jullie swatchen en dat is de kleur van dag nummer 10 'meet me at the chimney'! Als basecoat gebruik ik mijn nummer 35 base van Hema en omdat ik van mooi glimmende nagels houd gebruik ik de Essie Gel-setter topcoat.


Het eerste wat me opvalt is dat het kwastje recht is afgesneden. Noem me verwend, maar ik moest even wennen aan een niet-Essie kwastje toen ik bij de hoekjes aankwam. Na één laagje was ik er helemaal aangewend en kon ik mijn kleine foutjes verdoezelen. Oh, en de lak is matte.. Dat stond dus achterop het flesje, maar eitje dat ik ben had ik nog niet gezien! Gelukkig maar dat ik mijn gel-setter topcoat ging gebruiken. Toegegeven: deze lak is matte ook wel heel mooi..


Op de foto draag ik één laag basecoat, twee lagen 05 meet me at the chimney en één laag topcoat. Helaas zijn mijn nagels niet in topvorm en daarom best kort.. Kerstman, mag ik gezonde en lange nagels voor kerstmis dit jaar? Haha! Ik ben heel tevreden over dit kleurtje, die een beetje licht groen/grijzig is.

Natuurlijk is het afwachten wat de volgende dagen van de Essence kalender gaan brengen, maar ik ga zeker deze maand nog een aantal andere lakjes uitproberen! Heb jij ook een adventkalender deze maand & zo ja, welke? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten