woensdag 16 december 2015

DIY | naamkaartjes voor op de kersttafel

Dit is hét aangewezen moment voor knusse do-it-yourself avondjes. Of dagjes. Leuke dingen maken voor de feestdagen.. I'm loving it! Vandaag laat ik zien hoe je simpele naamplaatjes kunt maken. Niet al te veel poespas en ik heb 'huis-tuin-en-keuken producten' gebruikt. Geen speciale tools nodig dus!

Wat ik heb gebruikt:
wit knutselkarton
pen + schaar
doily/papieren onderlegger
letter stempels + zwarte stempelinkt (te koop bij o.a. Hema)
lint
bruine sprayinkt of stempelinkt + sponsje (optioneel)

1. Trek de doily over op het knutselkarton. Je kunt, net zoals ik, ook de gaatjes overtrekken en uitknippen maar je kunt ook alleen de contour van de onderlegger gebruiken.
2. Deze stap is optioneel: om een ietwat brocante feel aan dit alles te geven heb ik het papier en de linten bewerkt met sprayinkt in bruin en licht blauw (van Tattered Angels). Je kunt ook met een sponsje en stempelinkt te werk gaan en de inkt deppen. Laat alles goed drogen!
3. Stempel vervolgens op de tag wat je wil. Dit kan een naam zijn of initialen, maar ook een kerstthema stempel of een kerstgroet.
4. Als alles voldoende gedroogd is, kun je het lint door (gaatjes) van het naamlabel rijgen met bijvoorbeeld bestek en een servet.


Dit jaar vier ik eerste kerstdag met schoonfamilie en de tweede dag zijn wij met mijn moeder bij mijn opa voor het eten. Helaas heb ik dus niet echt gelegenheid om deze naamplaatjes te gebruiken, maar ik maak het gewoon prioriteit om in 2016 een aantal etentjes te organiseren! Je kunt deze tags aan elk soort thema aanpassen. Roze voor Valentijnsdag of bijvoorbeeld pastelkleuren voor Pasen!

Hoe ga jij de kerstdagen vieren? Heb jij wel een kerstdiner georganiseerd dit jaar?

1 opmerking: