dinsdag 29 december 2015

Mijn 2016 agenda set-up voor een nog beter jaar


Er echt over praten is voor mij nog een ´big deal´ maar de laatste dagen van 2015 zijn ingegaan en we moeten ons nu serieus gaan voorbereiden op het nieuwe jaar. Zoals je misschien al weet ben ik een ontzettende planner, dus heb ik mijn agenda al 2016-proof gemaakt. Vandaag laat ik zien welke tools ik dagelijks gebruik en hoe mijn set-up er voor dit jaar uit zal zien!

De producten die ik gebruik:
Filofax personal original fluro pink
Filofax 1 week op 2 pagina-vulling 2016
Filofax dividers, notitiepapier en clear pocket envelopes
Hema paperclips, sticky bookmarks en figuurstickersheets
Dille & Kamille kraftkleurige stickynotes


De tabbladen die ik gebruik zaten bij de agenda toen ik hem kocht, maar het kan ook zijn dat je tabbladen ontvangt zonder tekst. Deze kan je dan mooi aanpassen aan je eigen smaak. Achter 'diary' zit mijn agenda, onder 'notes' bewaar ik algemene notitie's, bij 'projects' en 'information' zitten blog en project gerelateerde notities. Het laatste tabje heet 'financial' en daarachter ga ik vanaf 1 januari bijhouden wat er binnen komt en er uitgaat elke maand. Budgetplannen!

Zoals je op de bovenste foto ziet, bewaar ik mijn handgeschreven voornemens voor 2016 in een doorzichtig hoesje helemaal voor in mijn agenda. Als je het hoesje omslaat, zoals op de tweede foto te zien is, zie je al mijn dividers en de eerste gebruik ik ook als dashboard. Handig om alle belangrijke dingen voor die dag op te plakken en andere handige tools zoals sticky bookmarks!


Zo ziet mijn dagelijkse uitzicht eruit, haha. Als ik mijn agenda open, heb ik boven in een clipje (de gele) die aangeeft op welke week ik zit en eventuele andere plakkers die speciale gebeurtenissen aangeven. Een soort van: let op, dit of dat gaat er gebeuren! De blauwe betekent in dit geval dat ik een tentamen heb die week en de oranje betekent dat ik een to-do heb. In dit geval een cadeautje kopen voor een verjaardag. Ook doe ik aan colourcoding, maakt je agenda extra overzichtelijk!

Heb jij een agenda? En zo ja, heb jij die ook al nieuw jaar-klaargemaakt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten