woensdag 16 maart 2016

Hoe maak je een lifecode + hoe de mijne eruit ziet!


Wat is nou weer een godsnaam een lifecode, Kim? Nou dat is een gids die je voor jezelf maakt en die je eraan helpt herinneren hoe je wil leven. Dit gidsje kan gelden voor een bepaalde periode in je leven of voor specifieke gevallen. Je legt als het ware dus vast hoe jij wil leven!

Hoe maak je nou zo'n 'code'?
1. inkoppertje dit.. maar denk eerst goed na over wat je wil bereiken de komende tijd en hoe je dat het beste kunt bereiken. Wat mij hierbij heeft geholpen is het bepalen van een woord voor dit jaar. Dat woord heb ik natuurlijk ook opgenomen in mijn code, haha!

2. neem je tijd. Het is echt nergens voor nodig om te haasten! De eerste 3 maanden van 2016 zijn toch al bijna voorbij dus het hoeft echt niet te bestaan uit goede voornemens. Juist niet eigenlijk! De lijst die je opstelt is namelijk alles behalve #goals. Het is een gids, geen goede voornemenslijst.

3. je code kan uit van alles bestaan. Quotes, inspirerende personen, hashtags.. Je code is van jou!

Het maken van een lifestyle guide/code hoeft dus helemaal niet moeilijk te zijn. Geen Einsteinbrein nodig dus. Doe gewoon je ding!

Mijn code voor 2016
Toen ik meer las over codes en die van andere las (zoals deze geweldige van Self Help Hipster Lianne) besloot ik er ook één te maken. Ik had al een woord voor 2016 en ben vanuit daar verder gaan bouwen..

1. 'I think I deserve something beautiful.' - Eat, Pray, Love

2. Quality over quantity! (kwaliteit is mijn woord dit jaar)

3. 'We must let go of the life we planned, so as to accept the one that is waiting for us.' - Joseph Campbell

4. #Goaldigger

5. There's no time for bullshit when you're building an empire

Om af te sluiten wil ik graag iets tegenstrijdigs zeggen: volg je hart, niet de regels! (behalve de bovenstaande natuurlijk, because I rock!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten